η συνέντευξη με τον άπλυτο αρχι-αναρχικό

0
γράφει ο Νίκος Β.

Σε "αποκλειστικότητα" παρουσιάζω τον εγκέφαλο και καθοδηγητή των αιωνίων αναρχικών φοιτητών που παρασιτούν στα ελληνικά ΑΕΙ τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Η συνάντησημε τον αρχηγό των άπλυτων - αιωνίων φοιτητών έγινε στο υπόγειο μιας κατάληψης, ή "κοινωνικό χώρο αντιφασιστών" όπως συνηθίζονται να βαφτίζονται οι γιάφκες των αναρχικών από τα κόμματα τα τελευταία χρόνια. Για λόγους δημοσιογραφικής δεοντολογίας δεν θα αποκαλυφθεί η ταυτότητά του, μήτε οτιδήποτε άλλο τον φέρει σε δύσκολη θέση. Ακόμα και οι φωτογραφίες που δημοσιεύονται δεν μπορούν να τον αποκαλύψουν εξαιτίας της απλυσιάς του όπως θα δείτε παρακάτω:


Ε. Τί σε ώθησε στην έκνομη δράση εντός και εκτός των πανεπιστημίων επί 25 χρόνια; 
Α. Παραδέχομαι πως ήμουν και θα είμαι τεμπέλης, δηλαδή δεν θέλησα ποτέ μου να εργαστώ όπως οι υπόλοιποι "κανονικοί" άνθρωποι. Την πρώτη μέρα κιόλας που πάτησα το πόδι μου στο πανεπιστήμιο συνειδητοποίησα πως ξεκινώ την πιο ανέμελη περίοδο της ζωής μου. Δεν φανταζόμουν τότε πως η περιπετειώδης περίοδος αυτή θα μπορούσε να διαρκέσει έως και την στιγμή που μιλάμε. Σε λίγες μέρες μόλις μετά την εγγραφή μου στην σχολή μου, αποφάσισα να γραφτώ στην μεγαλύτερη χαβαλέ παρέα, στην ΚΝΕ. Δεν θα ξεχάσω ποτέ την συντρόφισα με την μακριά φούστα που υποδεχόταν τους νεοφώτιστους φοιτητές μετά το κατώφλι της εισόδου στον προθάλαμο του Χημικού Αθηνών. Σύντομα ασχολήθηκα με τον φοιτητικό συνδικαλισμό και δραστηριοποιήθηκα ενεργά στις φοιτητικές συνελεύσεις της σχολής μου. Στο πρώτο έτος κιόλας γεύτηκα την αξεπέραστη εμπειρία των καταλήψεων, κάτι ανάμεσα σε κατασκήνωση και πολυήμερο πάρτι! Αφού πέρασε η κανονική περίοδος φοίτησης, διαπίστωσα πως μπορούσα να αναβάλω συνεχώς την στράτευσή μου χωρίς δικαιολογητικά, απλά με την ανανέωση της εγγραφής μου στο επόμενο διδακτικό έτος. Εν τω μεταξύ η πρόοδός μου ήταν συνεχώς φθίνουσα έως ότου σταμάτησα εντελώς τις παρακολουθήσεις των μαθημάτων και την συμμετοχή μου στις εξεταστικές. Οι καταλήψεις ήταν πλέον ο σκοπός της ζωής μου και μαζί με άλλους κολλητούς ξεπεράσαμε τους εαυτούς μας, εφευρίσκοντας όλες τις πιθανές και απίθανες δικαιολογίες για να ξεσηκώνουμε τους συντρόφους μας για κατάληψη, ακόμα και χωρίς την εξουσιοδότηση του κόμματος.  



Ε. Εντάξει η δράση σου στα πλαίσια της φοιτητικής σου ιδιότητας. Πώς μεταπηδήσες όμως στην μαχόμενη αναρχία εκτός των ΑΕΙ; Ποιός σε ενέταξε στο αντάρτικο πόλης και στις συμμορίες που τρομοκρατούν καθηγητές και εκβιάζουν πολίτες που πρόσκεινται σε άλλους ιδεολογικούς χώρους; 
A. Η έκνομη δράση μου ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς αφού αρκετοί σύντροφοί μου ήταν γιοι και κόρες επιχειρηματιών και ενεργών πολιτικών, που είχαν εξασφαλίσει την απόλυτη ασυλία μέσα στο πανεπιστήμιο. Με λίγα λόγια δεν υπήρχε περίπτωση να μας ενοχλήσει κανείς ακόμα και αν καταστρέφαμε ή δέρναμε οποιονδήποτε εντός του πανεπιστημίου, φοιτητή ή ακόμα και καθηγητή. Δυστυχώς όμως το ωράριο των ΑΕΙ περιορίζεται στο 12ωρο, έτσι λοιπόν προτιμήσαμε να οργανωθούμε σε άλλο χώρο πάντοτε στο κέντρο της πόλης και κοντά στην νυχτερινή ζωή, βασική προτεραιότητα της ύπαρξής μας στην ηλικία των 25 - 30 ετών. 

Ε. Έτσι λοιπόν ξεκινήσες τις καταλήψεις εγκατελειμένων κτιρίων όπως η βίλα Αμαλίας και άλλων;
Α. Ναι, αυτή ήταν η αρχή. Προτιμούσαμε δημόσια ακατοίκητα κτίρια, όπου κανείς ουσιαστικά δεν θα ενδιαφερόταν να μας διώξει, ούτε να μας στείλει την αστυνομία. Βλέπετε οι υψηλές γνωριμίες με τους γόνους επωνύμων της αστικής δημοκρατίας ήταν η ασφάλεια που παρείχε κάλυψη σε οποιαδήποτε δραστηριότητά μας. Μην με ρωτήσεις περισσότερα για την βίλα Αμαλίας αφού τα πάντα βρίσκονται σε φωτογραφίες στο ίντερνετ μετά την εκκένωσή της. Θα σου πω μόνο πως το μόνο που μας φόβιζε ήταν μήπως μας στείλουν μία μέρα τον συγκεντρωτικό λογαριασμό της ΔΕΗ και μας κόψουν το ρεύμα επειδή δεν το είχαμε πληρώσει ποτέ έως τότε (γέλια)!

Ε. Οι αναρχικοί δηλώνετε πως οι άνθρωποι δεν έχουν πατρίδες, πατρίδα σας είναι η γη. Γιατί λοιπόν σας ενοχλούν αυτοί που δηλώνουν Έλληνες πατριώτες και γιατί μισείτε τόσο πολύ την Ελλάδα;
A. Καλή ερώτηση, η απάντηση όμως είναι πιπέρι στο στόμα για τους πιτσιρικάδες αναρχικούς και σπάνια θα βρείτε κάποιον σύντροφο να τολμά να σας την δώσει. Βλέπεις, πολιτική ορθότητα υπάρχει ακόμα και αντεξουαστικό χώρο. Εγώ πιστεύω περισσότερο το δόγμα του Φιντέλ Κάστρο "patria o muerte". Όλα τα αντεθνικά ιδεολογήματα προέρχονται από την κατσαρόλα των παγκόσμιων εξουσιαστών και μόνο αυτών. Η αναρχία έχει γίνει της μόδας τα τελευταία χρόνια, εμπορικοποιήθηκε, χειραγωγήθηκε και έχασε την ποιότητά της, όπως και τα διάφορα είδη μουσικής που περνάνε στα χέρια των μεγάλων δισκογραφικών εταιρειών και ξεφτιλίζονται.


Ε. Υπάρχουν αναρχικοί που συνεργάζονται άθελα ή ηθελημένα με το κράτος, είναι δηλαδή κάποιοι από εσάς παρακρατικοί; 
A. Δεν μου αρέσει ο όρος παρακρατικός, σίγουρα όμως σε κάποιες ομάδες υπάρχουν καθοδηγητές που έχουν έναν καλό "φίλο" ασφαλίτη. Εάν ρωτάς έμμεσα κι εμένα εάν είμαι ρουφιάνος και μαϊμού αναρχικός, θα σου απαντήσω πως 25 χρόνια στον χαβαλέ αυτό έμαθα να χρησιμοποιώ όλα τα χαρτιά που τραβάω από την τράπουλα. Νομίζω πως με αντιλαμβάνεσαι, έτσι; 

Ε. Μετά από 25 χρόνια φοιτητικής ζωής πώς θα συμβουλεύες τους πρωτοετείς φοιτητές που ξεκινούν τώρα την "περιπέτεια" των ελληνικών ΑΕΙ; Έχεις κουραστεί τόσα χρόνια ζώντας στην παρανομία και τον κίνδυνο; Eπιθυμείς δηλαδή να επιστρέψεις στην κανονική ζωή;
A. Δύσκολες και μαζεμένες ερώτησεις, ελπίζω να είναι και οι τελευταίες. Τα ΑΕΙ και ΤΕΙ υποτίθεται πως είναι ο προθάλαμος της εργασίας. Για αυτόν τον λόγο τουλάχιστον πληρώνει ο φορολογούμενος τις υποδομές και τους καθηγητές. Όταν τότε εγώ μπήκα στο πανεπιστήμιο το επίπεδο του προγράμματος σπουδών και των καθηγητών ήταν 2 φορές υψηλότερο απ' ότι σήμερα. Αυτή η κατρακύλα πίστεψέ με δεν οφείλεται στους αναρχικούς και τους μπαχαλάκηδες, αν και πολύ θα ήθελα να ευλογήσω τα γένεια μου, δεν έχουμε τέτοια δύναμη. Το υπουργείο παιδείας δηλαδή το ίδιο το κράτος με την πολιτική του γκρέμισε το εκπαιδευτικό σύστημα, όχι φυσικά μόνο στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Μπείτε σε οποιοδήποτε γυμνάσιο ή λύκειο, ακόμα και σε δημοτικό σχολείο και θα δείτε πολιτικές αφίσες ακόμα και μέσα στα προαύλια! Σε τέτοια σχολεία δεν αξίζει να χάσει κανείς τον χρόνο του, παιδί ή γονιός. Εάν είχα παιδιά θα τα κρατούσα σπίτι και θα τους μάθαινα μόνος μου γράμματα και αριθμητική. Το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται ένας νέος και μία νέα σήμερα για να ξεκινήσει την ζωή του είναι ένα πτυχίο ΑΕΙ. Εάν πιαστούν από το χέρι όλοι οι άνεργοι, οι μπατίρηδες και οι τεμπέληδες στην Ελλάδα σήμερα, συνδέουν την Αθήνα με την Θεσσαλονίκη και οι περισσότεροι από αυτούς έχουν πτυχία, χρειαζόμαστε κι άλλους πτυχιούχους; Στην Ελλάδα του ΔΝΤ η καλύτερη συμβουλή που μπορώ να δώσω στους 18άρηδες είναι "να χαμογελάνε γιατί είναι μεταδοτικό", έτσι έχουν περισσότερες πιθανότητες να γνωρίσουν κανένα φραγκάτο ή φραγκάτη και να την σκαπουλάρουν. Ακόμα και αν δεν βολευτούν στην αυλή κανενός μεγαλοαστού, χαμογελώντας θα προκαλέσουν την συμπάθεια του γείτονά τους και έτσι μπορεί να εξασφαλίσουν ένα ξεροκόμματο και ένα ποτήρι νερό στην τελική. 



Όσο για εμένα θυμήσου πως αρχίσαμε την συνέντευξη, σου είπα πως ο εαυτός μου είναι ο ορισμός του τεμπέλη, του καλοπερασάκια αν θέλεις. Δεν θα σου αναλύσω ποιος οφείλεται για αυτό, η κοινωνία και το σύστημα ή η οικογένειά μου. Το καλύτερο που έχω να κάνω στα 44 μου, είναι να παρακαλάω να συνεχίσουν να κυβερνάνε οι γερόλυκοι της μεταπολίτευσης, δηλαδή οι ΝΔ - ΠΑΣΟΚ ή όπως αλλιώς μετονομαστούν. Απεύχομαι να κυβερνήσουν ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ, γιατί τότε η θεωρία της αναρχίας και της εξουσίας της εργατικής τάξης που θρέφει εμάς τους αντεξουσιαστές τόσα χρόνια, θα καταντήσει ανέκδοτο για ξανθιές. Μην σου πω πως στην περίπτωση της κομμουνιστικής διακυβέρνησης, πρώτοι οι αναρχικοί θα ξεκινήσουν αντάρτικο εναντίον της εξουσίας του προλεταριάτου! Καλά την περνάμε με τα παραμύθια του κοινοβουλευτισμού και του καπιταλισμού. Δεν χρειάζεται να πετάξουμε την μάσκα που φοράμε που είναι αυτή στην ουσία που μας τροφοδοτεί με οξυγόνο! Θα ήταν σαν να ζητούσες από εμένα τον άπλυτο αρχι-αναρχικό να πλυθώ μετά από τόσα χρόνια καταλήψεων, "δεν λέει με τίποτα", συμφωνείς (γέλια); Δεν περνάμε ωραία στην Ελλάδα την τελευταία φιλο - κομμουνιστική χώρα στην Ευρώπη;



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε ελεύθερα στα ελληνικά παρακαλώ.
Όταν η γλώσσα μας απαγορευτεί ή γίνει δευτερεύουσα ελέω τρόϊκας, το συζητάμε πάλι...